http://www.mtlumaczenia.pl/serbski

Zaangażowanie to ważne zagadnienie w kontekście szkoleń. Z dwóch powodów. Zaangażowana powinna być zarówno publika, jak i osoba prowadząca szkolenie. Co to jednak oznacza w kursowej praktyce? Przede wszystkim aktywność. Tylko najwięksi pasjonaci tematu potrafią słuchać z zapartym tchem osoby mamroczącej coś pod nosem.

Jeśli trener dodatkowo nie mówi z pamięci tylko ma wzrok wlepiony w kartkę, przemowa może okazać się naprawdę nudna, nawet jeśli przekazywane informacje są interesujące. O wiele lepszym pomysłem jest aktywne przemawianie do słuchaczy. Nawiązywanie kontaktu wzrokowe z kolejnymi osobami, zadawanie pytań i zachęcanie do mówienia to właściwy kierunek. Odbiorców można zaangażować w szkolenie jeszcze bardziej proponując praktyczne ćwiczenia lub zadania grupowe, które utrwalą wiedzę a przy okazji urozmaicą szkolenie. Aktywne przyswajanie informacji jest o wiele skuteczniejsze od biernego słuchania.

W ten sposób można również pokazać jak stosować wiedzę w praktyce.